One of, if not the most spectacular Spitfire was the so-called Macau Spitfire. Shipped to Hong Kong in 1965, to race in the Far East, this car was effectively built from the spare parts of the works cars and had an open top, with a perspex cowling around the driver, and a ‘hump’ behind the drivers head, in the style of the Jaguar D-type racers. This car was amazingly lightweight and though very successful in the Pacific, never raced in Europe. It then travelled over to Kas Kastners racing team in the USA.
Versão de 1965... em baixo, o carro já no navio rumo a Macau para o Grande Prémio
Uma versão de competição muito curiosa do Triumph Spitfire é o "Macau", construído propositadamente para o GP de Macau de 1965. Daí o nome.
Este exemplar único foi construído por encomenda do importador da Triumph para o Extremo Oriente, Walter Sulke, sendo um projecto extremamente dispendioso.
Toda a carroçaria era em alumínio levando os desportivos da Triumph para um novo limiar de pesos. Logo que regressou do Oriente foi embarcado para os EUA destinado ao grande entusiasta e conhecedor Kas Kastner. Aí manteve o motor de 1147cc com 110 cv às 7200 rpm que lhe permitiam alcançar os 175 Km/h.
I just saw the car, fully restored but now left hand drive, at the Savannah Speed Classic
ResponderEliminar