At the end of the 17th century Macao the mysterious port city on the southern coast of China is a Portuguese trading post in theFar East. The players take on therole of energetic and daring adventurers. Those who chose the wisest course of action andhave the best overall strategy will earn the most prestige at the end.
Macao lasts twelve rounds, and in each round players select one new card from a display specific to that round, two of which were revealed at the start of the game and others that were revealed only at the start of the round. The deck of 96 cards includes all sorts of special abilities, with the more powerful actions costing more resources to put into play.
One player rolls six different-colored dice, then each player selects two of those dice (possibly the same ones chosen by opponents), then places cubes equal to the number and color of the two dice on a personalized "ship's wheel." For example, if a player chooses the blue die that shows a 5, he places five blue cubes on the ship's wheel position five spots away from the current round. (A player can never claim more cubes than the number of remaining rounds).
Criado em 2009 |
Players rotate their ship's wheels each round, then use the cubes available to them in that round to perform various actions: activating cards selected in that round or earlier rounds, buying city quarters and collecting the goods located there, moving that player's ship around Europe to deliver those goods, acquiring gold coins, taking special actions with card previously activated, and advancing on a turn order track.
Players score points by delivering goods, paying gold coins, using the powers on their cards, and building in Macao. Whoever has the most points at the end of twelve rounds wins.
Este "Macao" é um jogo de estratégia (de tabuleiro) que pode ser jogado em família inspirado na história de Macau no século XVII assim apresentado.
"Macau é uma misteriosa cidade portuária portuguesa no sudoeste da China. Os jogadores interpretam aventureiros atrás de excitantes desafios. O jogo desenvolve-se em 12 etapas, nas quais os jogadores devem tomar as decisões mais sábias, competindo por mercadorias que são carregadas para lugares distantes. A cada etapa, coleccionam-se cartas (são 96 no total) que abrem novas opções e permitem diversas combinações avançando nos objectivos. A cada feito alcançado são atribuídos pontos. No final ganha quem somar mais pontos." E mais não digo para não revelar tudo.
Podem jogar entre duas e quatro pessoas, a partir dos 12 anos. Tem um grau de dificuldade estimado de seis numa escala de 0 a 10 e é composto pelo tabuleiro e seis dados. O jogo foi lançado em 2009 pela Alea, uma subsidiária da multinacional de jogos e brinquedos Ravensburger (Alemanha), em co-produção com a Rio Grande Games, e já ganhou vários
prémios. Foi criado por Stefan Feld e tem ilustrações de Julien Delval e Harald Lieske.
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